Water in de verkiezingen

9 januari 2018

De PvdA heeft veel aandacht gevraagd voor het thema water in de verkiezingsprogramma’s voor de gemeenteraad. Dat lijkt best aardig gelukt.

Gemeenteraadsverkiezingen

Begin 2018 staat voor de PvdA vooral in het teken van de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart. De fractie van PvdA-HHNK juicht het toe dat in meerdere verkiezingsprogramma’s aandacht is voor schoon water, ruimte voor water en water in de stad. Daar hebben we samen met de collega’s van waterschap Amstel Gooi en Vecht veel moeite voor gedaan. Lees hier meer over ‘Groen en Water in de Stad’.

Nu is het zaak dat na de verkiezingen de raadsleden ons weten te vinden en over water kunnen meepraten. Wij gaan daar onder andere in gewestelijk verband workshops voor organiseren.

Waterschapsverkiezingen

Ook vragen wij alvast aandacht voor de waterschapsverkiezingen. Die vinden plaats samen met de provinciale verkiezingen in 2019. De voorbereidingen daarvan gaan begin 2018 van start. Het schrijven van een verkiezingsprogramma en het enthousiasmeren van kandidaat-waterschapsbestuurders zijn de eerste prioriteiten. Mocht je meer willen weten over het werk van een waterschapsbestuurder? Nodig jezelf een keer uit bij ons. Van harte welkom!

2018!

Tenslotte, namens de hele fractie van de PvdA-HHNK wens ik alle lezers goede feestdagen en een heel fijn 2018 toe!

Marjan Leijen