Elbert Volkers kandidaat #5 voor het waterschap

27 februari 2019

We zijn omringd door water en bestaan zelf voor een groot deel uit water. Onze zeeën worden er niet bepaald gezonder op en ook op het land zijn problemen met water.

Water is niet alleen maar een lauwe stroom uit de kraan. Het is veel meer. We moeten duurzaam met water omgaan want anders gaat het de verkeerde kant op. Het betaalbaar houden van schoon water is een taak van de politiek. Water redden is een zaak van wetenschap en politiek en een andere manier van denken. Oceanografie en hydrobiologie is wetenschap die de toekomst van water kan herstellen.

Met het veranderende klimaat zijn er maatregelen nodig die ingrijpen in ons landschap. Waterberging, Dijkverhoging, Waterzuivering, Verzilting. Het behoud van cultuurhistorisch landschap in relatie tot veiligheid en waterberging gaan wat mij betreft hand in hand. Het zijn zaken die onze inwoners raken. Graag zet ik mij in voor de inwoners van Noord Holland Noord om zo duurzaam mogelijk te investeren in water.  Elbert Volkers