Nieuw dagelijks bestuur geïnstalleerd

21 mei 2023

Op 16 mei is het dagelijks bestuur van HHNK geïnstalleerd. Na bespreking van het coalitieprogramma was het aan het algemeen bestuur om de 5 hoogheemraden te benoemen.

Dagelijks bestuur

De nieuwe coalitie wordt gevormd door BBB, Groen Water en Land, PvdA, VVD en fractie Ongebouwd. De hoogheemraden zijn respectievelijk Jos Beemsterboer, Klazien Hartog, Marjan Leijen, Arnold Langeveld en Simon Ruiter. Twee ‘oudgedienden’ (Klazien Hartog en Marjan Leijen) en drie nieuwkomers vormen het nieuw dagelijks bestuur samen met dijkgraaf Remco Bosma.

Jos Beemsterboer: Integraal waterbeheer (landelijk gebied)

Klazien Hartog: Integraal waterbeheer (stedelijk gebied) en cultureel erfgoed

Marjan Leijen: Waterketen, duurzaamheid en innovatie

Arnold Langeveld: Waterveiligheid

Simon Ruiter: Middelen, participatie en wegen

Remco Bosma (dijkgraaf): Algemene bestuurlijke zaken

Steunfractieleden

De PvdA heeft Sandra Schreuder en Piet Oudega voorgedragen als steunfractieleden. Zij zijn inmiddels ook beëdigd en gaan meedraaien in de fractie en commissies.

Piet Oudega en Sandra Schreuder worden beëdigd door de dijkgraaf.

Commissievoorzitters

De voorzitters voor de commissie Bestuur, Middelen en Waterketen en de commissie Water en Infrastructuur herbenoemd: Elly Koning-Bruijn en Fijko van der Laan.

De PvdA is hier blij mee. In de afgelopen periode hebben deze twee voorzitters laten zien dat ze op een prettige en deskundige wijze kunnen leiding geven aan de commissies.

Fijko wordt gefeliciteerd door de dijkgraaf met zijn benoeming als voorzitter van de commissie Water en Infrastructuur